איך לבדוק פרטים על דומיין, בעלות וגם אם פנוי על ידי Whois?

רוצים לקנות דומיין או לבדוק בעלות דומיין? כלי לאיתור פרטים הנקרא Whois יכול לעזור לכם למצוא את המידע בקלות ובחינם. הכלי מבוסס על נתונים של המרשמים המנהלים את מרחב שמות המתמם.

הנה כל המידע.

מהי בדיקת פרטים על דומיין?

כאשר בונים אתר אינטרנט או חנות דיגיטלי באינטרנט, יש כמה דברים שצריך לעשות מלבד סגירת עסקה עם חברת בניית אתרים. צריך לעצב לוגו, לכתוב תכנים, לצבור מידע, ואפילו לרכוש אחסון אתר בו האתר מאוחסן וגם לקנות דומיין.

דומיין בעברת שם מתחם או שם תחום, המאפשר למשתמשים לגשת אל אתר האינטרנט שלכם.

אבל לפני שאתם קונים דומיין, ככל הנראה תרצו לקבל פרטים האם הוא דומיין פנוי, ואם לא אז מי הבעלים שלו, תוקף הדומיין, ופרטים נוספים לגביו.

למזלנו יש כלי שנקרא Whois המאפשר לכולנו למצוא את המידע שאנחנו כל כך רוצים זאת. הכלי מציג את המידע מי מחזיק אותו, כמה זמן נותר להחזקה ומתי הוא פג תוקף, איפה נרכש פרטי קשר משתמש ועוד.

למי זה מתאים?

אם אתם מתכננים לבנות אתר אינטרנט ורוצים דומיין מתאים, אז תרצו לבדוק זאת.

איך לבדוק פרטים על דומיין, בעלות ותוקף?

אתם יכולים בקלות למדי לבדוק את כל הפרטים הנחוצים על ידי כלי איתור פרטים Whois. זהו כלי מיוחד שמאפשר להזין את שם המתחם ולבדוק האם הוא פנוי, ואם לא אז לקבל פרטים על המחזיק והבעלים של הדומיין.

כאשר אתם מזינים את שם הדומיין, אז בעלים של הדומיין או המחזיק נקראים לרוב בשדה person או desc או name. תוקף הדומיין הוא validity, הגוף בו הדומיין נרשם נקרא registrar, והדומיין מופנה לשרתים בשדה nserver.

האמת, הכלי הזה משמש אתכם לעוד מטרות, למשל אם אתם מעבירים דומיין מספק לספק, אז תוכלו לבדוק האם הוא כבר עבר, האם השינויים שביקשתם בוצעו וכך הלאה.

בישראל האחראי על רישום דומיינים הוא איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC), בעולם קיימים איגודים מקבילים שונים והפופולארי בהם הוא ICANN.

אגב, אם הדומיין פנוי, ואין עליו אתר אינטרנט, תוכלו לבדוק מול המחזיק, האם הוא מתכנן עליו לבנות משהו, אם לא אז כדאי לשאול האם הוא מוכר אותו, כדי שלא להמתין עד שהוא יפוג, ואז יש עוד תקופות המתנה וגם ייתכן כי מישהו אחר ירכוש את הדומיין לפניכם.