טכניקות מתקדמות לשיפור חוויית המשתמש באתר שלכם

מושג שצמח לו בצורה מטאורית בשנים האחרונות הוא חוויית המשתמש (או User Experience באנגלית) והוא מתייחס לחוויית השימוש באתר שלנו, כולל במערכות הקשורות לאתר, המשרד האחורי שלו, מערכת המשתמשים וכמובן הגלישה בין עמודי האתר.

יש מכלול של עשרות דברים הקשורים לחוויית המשתמש באתר העסק שלכם ולמעשה כל דבר שיכול לשפר את חוויית הלקוח שלכם בשימוש באתר יכול להיכנס תחת הרשימה של הדברים שצריך לטפל בהם לשיפור חוויית השימוש באתר שלכם.

מדוע חשוב לשפר את חווית השימוש באתר?

תארו לכם שהייתם נכנסים לשירותים ציבוריים לא מטופחים, פיפי על הרצפה, אין נייר טואלט, מייבש הידיים לא עובד, הברז מלא אבנית, הריח לא טוב והאסלה שבורה. חוויית השימוש שלכם באותם שירותים הייתה רעה ולא בטוח שהסכמתם להשתמש בשירותים הללו.

ובכן הדוגמה אולי קצת קיצונית אבל אפשר לייחס אותה לכל דבר בחיים: לשירות שאתם מקבלים במסעדה, לחוויה שלכם בקולנוע עם יקירכם, למתקנים בפארק השעשועים, לאימונים שלכם בחדר הכושר ועוד. חוויית המשתמש היא מושג שקיים בכל עסק וכך גם באתרי אינטרנט.

הלקוחות שלכם או לקוחות פוטנציאליים אם תרצו, גולשים באתר שלכם ומחפשים אחר מענה מסוים. הם רוצים חווית גלישה מדהימה, תוכן טוב ובעל ערך, נוחות בגלישה ובתצוגה של העיצוב של האתר בעין ועוד. כל אלה משפיעים על חוויית השימוש באתר. כאשר הלקוח שבע רצון יגדלו כמות הגולשים שיחזרו לאתר שלכם, כמות הגולשים שישאירו פנייה או יבצעו רכישה באתר וכמות הגולשים שימליצו עליכם.

מספר דברים שכדאי לעשות כדי לשפר את חוויית השימוש באתר שלכם:

עיצוב רספונסיבי – אחד הדברים שהכי חשוב לדאוג להם לכל אתר היום הוא ההתאמה הרספונסיבית של האתר. הכוונה היא להתאמה של השימוש באתר במסכים בגדלים שונים: סמארטפונים, טאבלטים ומסכים אחרים.

חצי מהגולשים היום עושים זאת דרך המובייל ולכן אתם לא רוצים להפסיד קהל רב שיצא מהאתר במהירות מהרגע שהוא נכנס אליו כי האתר אינו מותאם למובייל.

מהירות הטעינה של עמודי האתר – אם יש משהו שהגולש הממוצע לא סובל זה שבמעבר בין עמודי האתר העמודים נטענים לאט מאוד. מהירות טעינה ממוצעת זה העמוד אמורה לקחת שניה או פחות… אם במעבר בין עמוד לעמוד הגולש יצטרך לחכות כמה שניות הוא עשוי לרצות לעזוב את האתר ולא לחזור אליו יותר.

כדי לשפר את מהירות הגלישה באתר ומהירות טעינת עמודי האתר תוכלו להחליף את חשבון האחסון שלכם בחברת אחסון אחרת, לשדרג את חבילת האחסון, לבחור סוג אחר של אחסון או לעבור לאחסון מהיר יותר בישראל הקרוב יותר למשתמשי הקצה שלכם (בהנחה שקהל היעד שלכם הוא ישראלים הגולשים בארץ כמובן).

תפריטים וכותרות – חלק גדול מחוויית השימוש באתר שלכם היא שיהיה נוח ויעיל לנווט באתר. תכללו תפריט המבורגר שיחסוך במקום, יציג יותר תוכן רלוונטי ובלחיצה עליו יפתח התפריט הראשי של האתר שלכם.

במידה ואין תפריט המבורגר פשוט דאגו לתפריט מסודר עם קטגוריות, תתי קטגוריות ועמודים חשובים באתר שלכם לניווט מהיר ונוח. כמו כן דאגו שבכל עמוד יהיו כותרת ראשית וכותרות משנה כיוון שמרבית הגולשים מעדיפים לגלוש תחילה עם העיניים ברפרוף ולקרוא לעומק רק מה שהם מוצאים בו עניין.

הכתבה נכתבה על ידי חברת לאוס מדיה ואינטראקטיב בע”מ הנה אחת מחברות הפרסום הגדולות והמובילות בישראל. החברה מכירה היטב במושג חוויית המשתמש ובכל שירותיה פועלת לטובת שיפור חוויית המשתמש של לקוחות הקצה של לקוחות החברה בעלי העסקים.


קבלו ייעוץ והצעה ממומחה

כתוב/כתבי תגובה